ملت پمپ چیست و کاربرد آن در صنعت پلاستیک

ملت پمپ چیست و کاربرد آن در صنعت پلاستیک

یکی از اصلی ترین مولفه ها در تولید قطعات پلاستیکی تراکم ساختاری پلیمر و در هم تنیدگی زنجیره های پلیمری است. برای این منظور یکی از موثر ترین راه حل ها، ایجاد فشار بالا در فرایند شکل دهی پلیمر است. وجود فشار موجب در هم تنیدگی زنجیره های پلیمری شده و هیچگونه خلا ساختاری در محصول تولیدی باقی نخواهد ماند.
این مسئله در تولید ورقه ها و شیت های پلیمری از ورق های پی وی سی گرفته تا ورقه های ژئوممبران و پارچه های ملت بلون بسیار حائز اهمیت است، زیرا برای تولید شیت قالب هایی کاربرد دارند که باید سیال پلیمری را از اکسترودر گرفته و گاها تا ۱۰ متر آن را به طرفین پخش کنند و یک شیت ۱۰ متری تحویل دهند. برای این کار به فشار بیار بالایی نیاز است که تولید آن توسط اکسترودر عملا امکان پذیر نیست. برای این منظور از قطعه ای به نام ملت پمپ استفاده می شود که علاوه بر تامین فشار مورد نیاز پشت قالب، جریان سیال را یکنواخت می کند.

پیشنهاد می شود مقاله دستگاه بازیافت پلاستیک را مطالعه نمایید .

ملت پمپ

ملت پمپ

در تصویر زیر مکانیزم ملت پمپ کاملا مشخص است. سیال خارج شده از اکسترودر زمانی که وارد ملت پمپ میشوند، این قطعه با چرخش خود مواد را به طرفین حرکت داده و آن را با دبی کاملا یکنواخت و با فشار بالا از سمت دیگر خود خارج میکند.

ملت پمپ

ملت پمپ

در صورت عدم وجود ملت پمپ در خطوط تولید ورقه های پلیمری، کیفیت محصول تولید در عرض تغییر میکند، به گونه ای که در وسط محصول تراکم تولید و سرعت تولید بالا بوده ولی در طرفین آن هم کیفیت و هم سرعت بسیار پایین خواهد بود.

ولی در صورت استفاده ی از ملت پمپ، هم سرعت و دبی خروجی مواد در تمام عرض قالب یکنواخت خواهد بود، هم کیفیت آن.

گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز با سابقه بیش از ۳۰ ساله و  با دانش مهندسی تنها وارد کننده سیلندر و مارپیچ با نقشه ، طراحی، کیفیت ، پخت و عمر طولانی است. و دارای تجربیات طولانی در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید لوله های پلی اتیلن بوده و دستگاههای ساخته شده توسط این گروه مورد توجه و استفاده بسیاری از تولید کنندگان قرار گرفته است.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت قیمت و همچنین اطلاعات فنی بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه مهندسی و ماشین سازی کشاورز از طریق شماره تلفن هایی که در قسمت تماس با ما سایت وجود دارد تماس برقرار کنید.

*کیفیت اتفاقی نیست *

 

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد