خط تولید نوار آبیاری بغل دوخت

خط تولید نوار آبیاری بغل دوخت

خط تولید نوار آبیاری بغل دوخت ؛ امروزه رشد جمعیت سبب گسترش بخش کشاورزی شده است .  با این حال کمبود آب و کاهش بارندگی ها مانعی بزرگ در این امر محسوب میشود. با پیشرفت علم و بروز شدن روش های آبیاری ، در حال حاضر روش آبیاری قطره ای نواری یکی از موفق ترین روش های نوین محسوب میشود . مهمترین تفاوت آبیاری قطره ای با سایر روشهای آبیاری در این است که بین تبخیر و مقدار آبی که باید به زمین داده شود ، تعادل برقرار میشود. که این عاملی کمک کننده در جلوگیری از هدررفت آب است . بدین صورت که اگر این روش به درستی طراحی ، اجرا و مدیریت شود می تواند تا ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کند .یعنی با همان میزان آب می توان از سطح وسیع تری برای کشت استفاده نمود.

نوار آبیاری بغل دوخت چیست ؟

این نوار از جنس پلی اتیلن نرم بوده و به صورت یک سره است که در فواصل مشخصی دارای منفذ برای خروج آب است. معمولا در طول های ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ هزار متر به صورت حلقه شده یا کلاف تولید میشوند.

بیشتر برای آبیاری گیاهان ردیفی در مزارعی مانند فلفل،خیار،گوجه فرنگی،کاهو،سیب زمینی،گل کلم،کلم،پنبه و نیز کشت گیاهان دیگری مانند ذرت، حبوبات، گندم، کنجد، برنج و غیره …. مورد استفاده قرار می گیرد. در این سیستم آبیاری، نوار تیپ در نزدیکی گیاه نصب میشود تا آب از طریق نفوذ عمقی در خاک به محدوده ریشه گیاه برسد و همچنین از تلفات آب به مقدار قابل توجهی جلوگیری شود.

خط تولید نوار آبیاری بغل دوخت

نمونه ای از محصولات شرکت طارم پلاست

 مشخصات نوار آبیاری بغل دوخت

در این نوع نوار آبیاری ، قطره چکان وجود ندارد ولی درز هایی در کناره ی نوار وجود دارد و به صورت زیگزاگ می باشد که باعث می شود فشار آب کاهش یافته و قطرات آب از طریق درز های موجود در نوار خارج شود. نوار تیپ بر خلاف لوله های پلی اتیلن سخت ، بسیار نرم وانعطاف پذیرمی باشند و معمولا به صورت مسطح بوده با جریان آب در داخل آن به شکل لوله در می­آیند و پس از قطع جریان آب دوباره به صورت مسطح باز می گردند.

نوارهای آبیاری بغل دوخت دارای قطر ۱۶.۵ میلی متر با فاصله روزنه های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ سانتی متر با دبی متفاوت می باشند که معمول دارای ضخامت ۱۷۵ میکرون می باشند.

کشورهای تولید کننده نوار تیپ شامل ایران، کره، یونان و ترکیه می باشند. تفاوت نوار تیپ ها در ضخامت های جداره، قطر لوله ها، آبدهی قطره چکان ها و فواصل خروجی می باشد.

ضخامت های نوار تیپ ۱۵۰، ۱۷۵ و۲۰۰  میکرون و طول رول های نوار ۱۰۰۰، ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ متری می باشد. پر کاربرد ترین نوع آن ها ضخامت ۲۰۰ و ۱۷۵ میکرون با فاصله آبدهی ۲۰ سانتی متر است. گرچه برای متراژ های بالا امکان تولید با فاصله سفارشی نیز وجود دارد.

نوع محصول و کشت آن در تعیین فاصله ی نوار تیپ ها موثر است. به عنوان نمونه، گندم به صورت ردیفی کشت می شود و تراکم کشت آن زیاد است بنابراین بهتر است که از نوار های با فاصله قطره چکان های ۱۵ یا ۲۰ سانتیمتر استفاده شود.

آبدهی نوارآبیاری بغل دوخت معمولاً از ۱٫۲ تا ۳ لیتر در ثانیه می ‌باشد که هر چقدر فاصله درز یا قطره‌ چکان بیشتر باشد آبدهی نیز افزایش میابد.

در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید، تغییرات دما، پوسیدگی و مواد شیمیایی مانند کود و سم شیمیایی مقاومت زیادی دارد.

لوله‌های تیپ از نظر جنس دارای انواع یک، دو و سه ساله هستند و با توجه به شرایط آب منطقه می‌توان در مزارع مختلف کاربرد داشته باشند.( برای مثال نوع یک‌ساله آنها برای مزارعی که آب مناسبی ندارد، مورد استفاده قرار گیرد.)

نوار آبیاری بغل دوخت

مزایای  نوار آبیاری بغل دوخت 

قابلیت خودکار شدن سیستم آبیاری

پخش به اندازه و به موقع آب و کود و در نتیجه صرفه جویی در مصرف آب

نیاز کمتر به نیروی انسانی

بهبود کیفیت محصول و رضایت مشتری

عدم نیاز به تسطیح زمین

کاهش هزینه ها, فرسایش خاک و کم تر شدن نمک خاک

از بین رفتن علف هرز و کاهش آفات و بیماریهای گیاهی

قیمت مناسب

نصب و جمع آوری سریع و آسان

استفاده بهینه از سطح زیر کشت

امکان کشت چندین محصول با هم

قابلیت تننظیم آبدهی براساس نوع محصول و علمی کردن آبیاری

طول عمر بالا

مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی

نرم و انعطاف پذیر و سبک

دارای ساختارهای متنوع

قابل حمل

جلوگیری از چسبیدن جلبک و رسوبات معدنی بدلیل جنس آن

قابلیت نصب بر روی خاک ، زیر خاک و یا حتی معلق

 معایب نوار آبیاری بغل دوخت

استفاده از فیلتر به جهت جلوگیری از گرفتگی درزها وقطره چکان ها

جلوگیری از زاویه دار شدن نوار

جلوگیری از نصب در شیب های بالای ۲ درصد

رعایت روشهای نصب با توجه به شرایط محیطی (باد شدید- بارش برف وتگرگ واحتمال یخبندان)

سرمایه اولیه زیاد : که البته این هزینه را می توان از طریق دریافت وام تامین نمود. این هزینه در بلند مدت از طریق کاهش هزینه های آبیاری و افزایش تولید محصولات باکیفیت جبران می شود.

مسدود شدن روزنه های خروج آب یا قطره چکان های تعبیه شده بر روی نوار در اثر ذرات معلق احتمالی موجود در آب :  این مشکل با استفاده از فیلتراسیون مناسب قابل حل می باشد.

امکان آسیب رسیدن به نوار ها از طریق جوندگان مثل موش صحرایی وجود دارد.

کاربرد نوار آبیاری بغل دوخت 

سیستم های قطره ای در زمین های با ساختار نامنظم یا با بافت خاک مختلف قابل استفاده هستند که این عوامل جزء مواردی است که در هنگام طراحی سیستم آبیاری باید در نظر گرفت.

برای گلخانه های معمولی ، فضای سبز، گل و گیاهان زینتی، مرکبات، تاکستان ها و نهال کاری و گیاهان صنعتی مانند آفتابگردان، سویا، کلزا و..کاربرد دارد.

در کشاورزی برای آبیاری گیاهان ردیفی (مانند گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه…) و نیز گیاهان زراعی (گندم، ذرت، حبوبات…) استفاده میشود.

اجزاء سیستم آبیاری نوار تیپ کشاورزی

سیستم آبیاری متشکل از نوار تیپ شامل اجزای زیر می باشد.

ایستگاه پمپاژ

لوله آبیاری اصلی و فرعی

شير فلكه ها

اتصالات و نوار های آبياری تيپ

طرز کار شبکه آبیاری قطره ای بغل دوخت  

آب توسط پمپ از منبع آب به داخل شبکه پمپ شده و بعد از گرفته شدن شن و مواد خارجی خیلی درشت آن , در فیلتر بقیه مواد جامد معلق در آب گرفته میشود. فشار و مقدار آب مورد نیاز تنظیم میشود و  بخشی از آب وارد تانک کود شده با حل مقداری کود در آب این محلول از انتهای دیگر تانک خارج و مجددا وارد جریان اصلی آب میگردد.آب پس از عبور از فیلتر توری وارد لوله های توزیع کننده شده و آبیاری انجام میشود.

خط تولید نوار آبیاری بغل دوخت

سیستم آبیاری با نوار آبیاری بغل دوخت

 خرید و  انتخاب نوار آبیاری بغل دوخت کشاورزی 

هنگام خرید نوارآبیاری باید به ویژگی های زیر دقت کرد:

طول نوار

میزان فشار قابل تحمل

ضخامت نوار آبیاری بغل دوخت

میزان یکنواختی آبیاری

طول رول نوار آبیاری

قطر داخلی نوار آبیاری

فاصله سوراخ ها

نوار تیپ آبیاری دارای ضخامت کمی می باشد به همین دلیل هنگام جابجایی، حمل و پهن کردن به آسانی آسیب می بیند. نوع بسته بندی نوار تیپ برای جلوگیری از صدمات فیزیکی بسیار مهم است. در موارد زیادی کشاورز بعد از نصب کردن نوار در مزرعه هنگام آبیاری محصولات متوجه وجود سوراخ هایی ریز در نوار تیپ می شود، که پس از بررسی مشخص شده است این سوراخ ها بر اثر صدمات فیزیکی هنگام حمل و نقل اتفاق افتاده است.

بسته بندی با کارتن بهترین نوع بسته بندی نوارآبیاری بغل دوخت می باشد زیرا نوار را در برابر ضربات احتمالی وارده و اجسام تیز و برنده کاملا مقاوم می کند. شرکت طارم پلاست علاوه بر ارائه بهترین کیفیت برای محصولات خود ، مطمئن ترین بسته بندی را برای مشتریان تضمین میکند.

برای مشاوره و استعلام قیمت نوارآبیای بغل دوخت با شماره  02156236215یا 02156236214  تماس بگیرید.

خط تولید نوارآبیاری بغل دوخت

فضای لازم برای خط تولید نوار آبیاری بغل دوخت 15 متر می باشد و هر خط معمولا با ظرفیت تولید روزانه 75 کلاف نوارتیپ کار می کند.

مواد ابتدا توسط همزن به خوبی مخلوط میشوند ( شامل گرانول پلی اتیلن و درصد کمی مستربچ مشکی با پایه پلیمر مورد استفاده است ) سپس با کمک مواد کش وارد قیف میشوند . از آنجا توسط خشک کن رطوبتشان گرفته میشود و آماده رفتن به داخل اگسترودر هستند . در اکسترودر مواد ذوب شده و تحت فشار پخت میشوند و سپس بعد از خروج از قالب شکل اولیه خود را میگیرد.(برای مطالع بیشتر در مورد سیلندر و ماردون آن به مقاله  سیلندر و مارپیچ نوار آبیاری تیپ  مراجعه کنید) در ادامه روی فرمینگ میرود تا دوخت انجام شود. فرمینگ همان طور که در تصویر زیرمعلوم است شامل یک سری تو رفتگی هایی است که همان طرح دوخت نوار است و با خلائی که ایجاد میکند باعث نقش بستن دوخت روی نواری که از آن میگذرد ، میشود. سپس نوار به دو بخش تقسیم شده و هر دو از تانک خنک کننده میگذرند و توسط آب دماشان پایین می آید. بعد از عبور از کشنده که معمولا دو فک است به صورت کلاف دور وایندر جمع میشود . بعضی وایندرها میتوانند به صورت خودکار وزن نواری که جمع کرده اند را محاسبه و سپس بعد از رسیدن به مقدار مورد نظر خودشان جابه جا میشوند تا اپراتور آن را که پرشده تخلیه کند . در آخر هم بسته بندی و ارسال است.

 

خطوط تولید نوارآبیاری بغل دوخت گروه ماشین سازی کشاورز

 

 

فرمینگ و غلطک پشت آن چشمی کنترل قطر فیلم از شرکت ماشین سازی کشاورز

گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز با فعالیت 25 ساله در بخش خطوط اکستروژنی و لوازم یدکی و دستگاههای جانبی آن ، یکی از منابع اصلی تولید پلاستیک کشور می باشد . همچنین گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز با راه اندازی خط تولید نوار آبیاری کارا ، کارین ، کارون و کارینا که می توان ادعا کرد که این شرکت اولین تولید کننده خط تولید نوار آبیاری با سرعت 70 متر در دقیقه در کشور و حتی خاورمیانه می باشد گامی بزرگ دراین صنعت برداشته است.

خط تولید نوار آبیاری بغل دوخت کارا با سرعت 70 متر بر دقیقه

نوار آبیاری بغل دوخت کارینا با سرعت 50 متر بر دقیقه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خط تولید نوار آبیاری بغل دوخت کارون با سرعت 40 متر بر دقیقه

خط تولید نوار آبیاری بغل دوخت کارین با سرعت 60 متر بر دقیقه

 

قیمت خط تولید نوارآبیاری بغل دوخت گروه ماشین سازی کشاورز

برای اطلاع از قیمت با شماره 7-88001006 021 تماس بگیرید.

مدل KAROUN KARINA KARIN KARA
سایز نوار تولید(mm) 16 16 16 16
سرعت تولید (m/min) 40 50  60 60 – 70
سیلندر مارپیچ 45*30 50*30 55*30 65*30
حداکثرظرفیت اکسترودر(kg/h) 32 40 50 60
توان موتور(kw) 11 11 11 11
گیربکس ZLYJ 133/12.5 – II ZLYJ 146/12.5 – II ZLYJ 146/12.5 – II ZLYJ 173/12.5 – II
روش تعویض فیلتر دستی دستی دستی دستی
قطر فرمینگ(mm) 381 381 455 455
وایندر Double Double Double Double
هوا مصرفی(m3/h) 4 4 5 6
برق کل(kw) 16 25 24 25
ابعاد 8 *1.5*2.5 12 *2*2.8 12.5*2*2.8 13.3*3.1*3.3
وزن(kg) 1000 1500 1800 2200

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد