نوار آبیاری بغل دوخت (نصب و بهره برداری)

نوار آبیاری بغل دوخت (نصب و بهره برداری)

نام محصول: نوار آبیاری بغل دوخت(نصب و بهره برداری )
مدل/کد محصول: 0010234

طریقه ی نصب و بهره برداری از نوار آبیاری

نوار آبیاری را می توان به دو صورت پهن کرد:

1-با دستگاه

2-دستی

نوار آبیاری به طول مورد نیاز (حد اکثر 150 متر) طبق افت فشار مشخص شده بریده می شود آرایش لترال ها متناسب با شیب مثبت یا منفی زمین تغییر خواهد کرد.نوار آبیاری را در امتداد خط کاشت بر روی زمین انداخته به طوری که کانال های زیکزاکی (خط مویی) روی نوار به طرف بالا و دریپرها به سمت گیاه قرار گیرد. به منظور تحکیم نوار آبیاری در طول مسیر به فاصله هر دومتر مقداری خاک بر روی آن ریخته می شود.

پس از پهن کردن نوار آبیاری به روش ذیل به خطوط اصلی وصل می گردد.

ابتدا خطوط اصلی که با توجه به نوع طراحی و مقدار زیر کشت در سایزهای مختلف می باشد با مته 11 سوراخ شده و واشر مخصوص بست ابترایی روی آن گذاشته می شود سپس بست ابتدایی نوار آبیاری از قسمت باریک به داخل سوراخ ایجاد شده فشار داده می شود تا کاملا محکم گردد.روکش نوار آبیاری از قسمت باریک بر روی نوار آبیاری قرار داده می شود ونوار را روی بست ابتدایی قرار داده و روکش تا حد امکان روی نوار و بست ابتدایی کشیده می شود.پس از اطمینان از استحکام نوار آبیاری باید از آب بندی ان اطمینان کامل پیدا نمود. قبل از بهره برداری می بایست انتهای نوارهای آبیاری باز بوده و به منظور شستوشوی داخل نوار ها سیستم تحت فشار را با فشار کاری استاندارد به مدت کوتاه روشن نمود که آب داخل نوار ها جاری شود.پس از شستشوی داخل نوارها جهت بستن آخر خط از انتهای نوار حدود 4 سانتی متر بریده می شود. لوله 2/5 لا به طول و 1 لا به عرض تا کرد و داخل تکه بریده شده قرار بدهید.

در تمام طول زمان استفاده از سیستم آبیاری قطره ای فشار می بایست بین 0.3 و 1.3 (Bar) متناسب با نیاز گیاه و میزان آبدهی قطره چکان تنظیم گردد.

توجه: هر دوهفته یکبار باید انتهای نوارها باز شود و با فشار استاندارد داخل لوله ه شسته شوند که زمان را می توان با نصب فیلتراسیون مناسب بیشتر نمود.

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد