کاربرد لوله های پی وی سی PVC

کاربرد لوله های پی وی سی PVC

کاربرد لوله های پی وی سی PVC ؛ پلی وینیل کلرید در رتبه بندی پلاستیک های تولید شده در جهان رتبه سوم را دارد. از PVC میتوان در هر دوحالت سخت و نرم (با توجه به افزودنی­های آن) استفاده کرد که حالت سخت آن در ساخت لوله های پی وی سی که کاربردهای متنوعی دارد استفاده میشود.

ویژگی های لوله های پی وی سی PVC

ویژگی‌های لوله‌های پی وی سی PVC از جمله، استحکام بالا، تعامل بهتر با محیط زیست، مقرون به صرفه بودن و قابل بازیافت بودن به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای اهداف متعدد، از حمل آب گرفته تا جابجایی زباله‌های صنعتی یا شیمیایی مورد استفاده قرار گیرند.

پیشنهاد می شود این مقاله را نیز مطالعه بفرمائید : دستگاه بازیافت پلاستیک

خط تولید لوله پی وی سی PVC

خط تولید لوله های پی وی سی PVC در سایز­های متفاوتی تولید میشود. از سایز 16 تا 63 آن یک خط تولید است، خط 63 تا 125 یک خط، 125 تا 250 یک خط و از 250 تا 400 نیز شامل یک خط تولید میشود.

لوله های پی وی سی را می توان هم در زیرزمین و هم روی زمین استفاده کرد.همچنین اگر افزودنی UV و پایدار کننده به آن اضافه شود میتواند در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید مقاومت لازم را داشته باشد.

آنها تحت تأثیر مواد شیمیایی رایج مانند نمک ها، اکسیدان ها یا بازها قرار نمی گیرند.

لوله های PVC تا حدی طبیعت دوست هستند زیرا در ساخت آن ها از کربن کمتری استفاده شده( به دلیل حضور کلر در زنجیره پلیمری آن)  و همچنین به انرژی کمتری در ساخت آن­ها نیاز است.

به طور کلی لوله های پی وی سی به دلیل سازگاری با محیط زیست، دوام بالا، نصب آسان، مقاومت در برابر خوردگی، وزن سبک، طول عمر بالا، ارزان بودن به طور گسترده مورد استفاده قرار می­گیرند.

کاربرد لوله های پی وی سی PVC

کاربرد لوله های پی وی سی PVC

کاربرد لوله های پی وی سی PVC

استفاده از PVC در لوله­ های آب :

لوله های پی وی سی انتخابی عالی برای حمل آب آشامیدنی هستند زیرا واکنش پذیری پایینی دارند و در معرض خوردگی نیستند.  البته باید توجه داشت که این لوله ها بدلیل آستانه تحمل دمایی پایین، مناسب استفاده برای جابجایی آب گرم نیستند.

استفاده برای مدیریت پسماند :

از لوله های PVC به دلیل واکنش پذیری پایین در خطوط انتقال پسماند چه در محیط های مسکونی و چه در محیط­های صنعتی استفاده میشود. به طور ویژه از آن در لوله کشی های مربوط به سرویس بهداشتی و یا لوله کشی روشویی استفاده میشود.

جمع آوری آب باران :

به دلیل اینکه این لوله ها مقاومت بالایی دارند و همچنین تاثیر شیمیایی روی آب نمی­گذارند، برای جمع آوری آب آشامیدنی مورد استفاده قرار میگیرند. به عنوان نمونه لوله های فلزی بعد از مدتی دچار زنگ زدگی میشوند و روی کیفیت آب تاثیر میگذارند.

آب­ پاش ­های اضطراری در کاربرد لوله های پی وی سی PVC :

این لوله ها به دلیل واکنش پذیری پایین دچار گرفتگی احتمالی نمیشوند بنابراین استفاده از آن ها در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی منطقی به نظر می­رسد.

کاربرد لوله های پی وی سی PVC

کاربرد لوله های پی وی سی PVC

لوله کشی شهرک های صنعتی :

به دلیل مقاومت بالا و واکنش پذیری پایین استفاده از این لوله ها در شهرک های صنعتی  توجیه پذیر است زیرا در اتصالات این نواحی پسماند یا سیالات با PH های متفاوت جریان دارد و لوله ها باید از مقاومت در برابر واکنش و خوردگی مناسبی برخوردار باشند.

کاربرد لوله های پی وی سی PVC

کاربرد لوله های پی وی سی PVC

جابجایی مواد شیمیایی :

لوله های PVC برخلاف لوله های فلزی در کار با مواد شیمیایی کارآمد هستند؛ زنجیره های طولانی PVC مقاومت بالایی در برابر تخریب، حمله شیمیایی و خوردگی دارند. کلر موجود در زنجیره PVC باعث می شود که در برابر آتش مقاوم باشد و اجازه انتشار شعله را ندهد.

روکش سیم­های برق در کاربرد لوله های پی وی سی PVC :

لوله های PVC رسانای بد جریان و برق هستند بنابراین، آنها در پوشش و عایق کابل برای سیم های برق، کابل ها، مدارها و قطعات استفاده می شوند. بسیاری از قطعات و سیم­های الکتریکی در زمینه الکترونیک در قالب یک پوشش یا روکش از جنس PVC قرار دارند.

کاربرد لوله های پی وی سی PVC

کاربرد لوله های پی وی سی PVC

 

به طور کلی، لوله های PVC طیف گسترده ای از استفاده را در دنیای امروزی ارائه می دهند.قابلیت استفاده از لوله های PVC در کاربردهای متنوع، باعث استفاده از آن در مناطق مختلف شده است. تنوع ، شکل، اندازه، ضخامت، رنگ و شفافیت لوله های PVC باعث افزایش محبوبیت این محصول در زمینه­ های متعدد شده است.

شما از طریق ارتباط با مشاوران گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز میتوانید به آخرین اطلاعات مربوط به راه اندازی خطوط PVC دسترسی  داشته باشید.

شماره تماس:  021 88001006-7 , 09212546782

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد