خط تولید ماسک پزشکی

خط تولید ماسک پزشکی

خط تولید ماسک پزشکی ؛ با توجه به نیاز اساسی مردم به استفاده از ماسک و در نتیجه کمبود آن بسیاری از صنعتگران کشور روی به تولید ماسک آورده اند، این صنعت به قدر سود آور بوده است که افرادی با کمترین ظرفیت و بودجه و به صورت خانگی تولید ماسک را شروع کرده اند. بسیاری بر این باور اند که با شروع فصل سرما، به دلایلی همچون ورود به پیک بزرگی از ابتلا، افزایش آلاینده ها در شهر های بزرگ و همچنین شیوع آنفولانزا های فصلی نظیر H1N1، استفاده از از ماسک تا چنديد برابر بالا میرود و این شرایط نیاز به برنامه ریزی دقیق برای افزایش تولید ماسک در کشور دارد. هم اکنون ماسک پزشکی یا همان ماسک جراحی و همچنین ماسک های N95 به صورت کامل داخل کشور تولید میشوند. ماسک های N95 جهت استفاده در مراکز درمانی و ماسک های پزشکی جهت استفاده مردم عام در نظر گرفته شده اند. در نتیجه تولید ماسک پزشکی جنديد برابر ماسك N95 رواج دارند. حال با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز، سرمایه گذاران بسیاری در حال خريداری دستگاه تولید ماسک هستند تا بتوانند نیاز اساسی کسور به این محصور استراتژیک را براورده کنند.

روش تولید ماسک

خط تولید ماسک پزشکی از گوناگونی فراوانی برخوردار هستند، این تفاوت در تعداد لایه های ماسک تولیدی، سرعت تولید دستگاه و همچنین نوع کش زن دستگاه بروز پیدا میکند.

عموما خط تولید ماسک از دستگاه تولید ماسک و کش زن آن تشکیل می شود. معمولا در یک رده ی قیمتی حجم تولید دستگاه تولید بدنه ی ماسک سه لایه سرعتی دو الی سه برابر دستگاه کش زد آن دارد. تولید کننده در راه برای تولید ماسک دارد. یک اینکه دستگاه تولید ماسک و دستگاه کش زن را به یک دیگر کوپل کرده و تولید را يكسره نماید که این موضوع موجب محدود شدن سرعت کل خط به سرعت کش زن میشود. راه دیگر این است که تولید کننده برای هر دستگاه تولید بدنه ی ماسک دو الی سه عدد دستگاه کش زن قرار دهد که با این روش سرعت تولید به حداکثر میزان خود میرسد. البته راه ارزان تری برای عملیات کش زنی وجود دارد آن هم خرید دستگاه کش زن غير اتوماتیک یا دستی است که کاملا وابسه به سرعت اپراتور تولید است.

برای اطلاع از قیمت و شرایط پرداخت خط تولید ماسک پزشکی و همچنین آشنایی بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های 09121242254 و 02188001006 الی 7 تماس حاصل نمایید 

ماسک پزشکی نوعی محافظ فیزیکی در برابر میکروب های عفونی و ویروسی بوده  و برای  افزایش ایمنی بدن و جلوگیری از انتقال میکروارگانیسم های موجود در هوا در اماکن پر تردد و شلوغ استفاده میشود. بدلیل  آلودگی بالا و وجود ویروس های همچون کرونا و سارس، استفاده از ماسک ضروری می باشد. تولید این ماسک پزشکی  ۳ لایه با تکنولوژی التراسونیک یا همان سیستم گرمایی و درجه ی حرارت حدود ۸۰ درجه ی سانتیگراد می باشد. بدلیل شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک خطر انتقال ویروس را کاهش داده ، اما ماسک انواع مختلف دارد مابین ماسک‌ها تفاوت در نوع و روش تولید و کاربری آن‌هاست.

انواع ماسک

ماسک‌ها به دو نوع فیلتردار و بدون فیلتر تقسیم‌بندی می‌شوند. ماسک‌های «پزشکی یا جراحی»، ماسک‌های «معمولی دو لایه کش‌دار» و ماسک‌های «جراحی سه لایه بنددار» جزء خانواده ماسک‌های بدون فیلتر محسوب می‌شوند و ماسک‌های سری FFP، سری N، سری P و سری R در دسته ماسک‌های فیلتردار قرار دارند.

ماسک صورت : این نمونه از ماسک ها از یک، دو یا سه لایه، از جنس کاغذ یا پنبه، جهت رعایت بهداشت شخصی تهیه می شوند. ماسک  صورت در برابر مایعات مقاومت ندارد، همچنین در زمینه ی پزشکی و برای جلوگیری از بیماری های عفونی مناسب نمی باشد.

ماسک جراحی : نوعی ماسک که در خط تولید ماسک پزشکی به تولید می رسد و یکبار مصرف به صورت سه لایه است. لایه ی داخلی هیدروفیل، نزدیک ترین لایه به صورت، که رطوبت را جذب می کند. لایه ی میانی و خارجی هیدروفوبیک، آب را دفع می نمایند.

ماسک جراحی از جنس پلی پروپیلن، حداقل ۸۰ درصد کارایی فیلتراسیون باکتریایی دارد.

ماسک طبی N95 : یکی از انواع ماسک پزشکی با کارایی فیلتراسیون بالای ۹۵ درصد می باشد. با مصرف این ماسک، به هنگام قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و میکروب های ریز معلق در هوا، از استفاده کننده محافظت می کند. ماسک طبی در برابر نفوذ مایعات نیز مقاوم است.

 

برای اطلاع از قیمت و شرایط پرداخت خط تولید ماسک پزشکی و همچنین آشنایی بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های 09121242254 و 02188001006 الی 7 تماس حاصل نمایید 

 

خط تولید ماسک پزشکی

ماسک پزشکی

از کدام ماسک استفاده کنیم؟

بنا به گفته کارشناسان بهداشتی و درمانی، استفاده از ماسک N۹۵ برای جلوگیری از ویروس کرونا کفایت می‌کند، البته به شرط اینکه شرایط استفاده و مدت زمان استفاده از آن که پیش از این مورد اشاره قرار گرفت، رعایت شود.

ماسک N۹۵ وسیله‌ای است که برای جلوگیری از ۹۵ درصد ذرات بسیار کوچک استفاده می‌شود. بر خلاف ماسک‌های پزشکی، ماسک N۹۵ با امنیت بیشتری روی صورت و پوست شما قرار می‌گیرد و قادر است ذرات موجود در هوا را فیلتر کند.

برای اطلاع از قیمت و شرایط پرداخت خط تولید ماسک پزشکی و همچنین آشنایی بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های 09121242254 و 02188001006 الی 7 تماس حاصل نمایید 

 

ویژگی های ماسک تولیدی سه لایه

  • میزان تصفیه ی هوا و کارایی فیلتراسیون باکتریایی بالای ۸۰ درصد
  • بدون تحریک پوست و استشمام هوا و تنفس راحت
  • بدون تحریک پوست و براحتی قابل استفاده است
  • دارای یکسال گارانتی و خدمات پس از فروش
  • فاقد فایبر گلاس و کش های بدون لاتکس
  • دارای وزن کم و نرم، بی بو با کیفیت بالا
  • مناسب هر اندازه و شکل صورت
  • استشمام هوا و تنفس راحت
  • مقاوم در برابر نفوذ مایعات
  • مواد اولیه مورد نیاز در خط تولید ماسک پزشکی
  • بند حلقه برای دور گوش با ضخامت ۳۰ گرم و عرض ۲ سانتی متر
  • نگهدارنده ی روی نوک بینی یا همان فنر با ضخامت ۱ میلی متر و عرض ۳ سانتی متر
  • پارچه ی ضد رطوبت یا melt blown نوعی پارچه ی بسیار ظریف و بدون بافت با قدرت نفوذ ناپذیری بالا با ضخامت ۲۰ گرم و عرض ۱۷٫۵ سانتی متر
  • پارچه ی سوزنی یا nonwoven، پارچه ی بدون بافت به صورت شیمیایی الیاف آن بهم متصل شده اند. ضخامت مورد نیاز از این پارچه ۲۰ گرم و عرض ۱۷٫۵ سانتی متر و ضخامت ۲۵ گرم با عرض ۱۹٫۵ سانتی متر

برای اطلاع از قیمت و شرایط پرداخت خط تولید ماسک پزشکی و همچنین آشنایی بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های 09121242254 و 02188001006 الی 7 تماس حاصل نمایید 

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد