دستگاه ساخت سیلندر و مارپیچ

دستگاه ساخت سیلندر و مارپیچ

بسیار از دوستان به دنبال دستگاه ساخت سیلندر و مارپیچ و یا دستگاهی که بتواند سیلندر و مارپیچ را بسازد هستند، اما باید به شما بگوییم که دستگاهی برای تولید سیلندر و مارپیچ به صورت دستگاه تولید متدوال وجود ندارد و سیلندر و مارپیچ ها به صورت تک ساخت و تراش ساخته می شود در ادامه توضیحاتی درباره آن خدمت شما دوستان ارائه می دهیم.

در قدیم سیلندر و مارپیچ ها به صورت دستی ( مهارت دست ) ساخته می شد ولی مشکل این نوع ساخت این بود که دو سیلندر مارپیچ سایز و قطر یکسان در کیفیت و میزان مواد دهی متفاوت بودند و این مورد برای تولید کننده گان یه معذل به حساب می آید.

امروزه با بهره گیری در دستگاه های تراش CNC ساخت سیلندر ماردون های یک اندازه و یکسان در کیفیت و خروجی یکسان را ممکن می سازد و این سیلندر مارپیچ ها به صورت نقشه و مهندسی ساز هستند.

بعد از تراش توسط CNC سیلندر مارپیچ ها وارد پروسه آبکاری نیتراته و کرم سخت و بای متالیک می شود، روی سیلندر به وسیله سنگ فرز سوراخ کاری ها انجام می شود و داخل سیلندر توسط دستگاه داخل تراش به اندازه قطر مارپیچ سوراخ می شود و بعد از آن سیلندر مارپیچ به دستگاه هونینگ منقل می شود که کار دستگاه هونینگ متراکم کردن مولوکول های داخل سیلندر میباشد که در ایران از این دستگاه استفاده نمیشود و حتی در چین هم اکثر سازنده ها از آن استفاده نمیکنند.

 

دستگاه ساخت سیلندر و مارپیچ

دستگاه ساخت سیلندر و مارپیچ

 

بعد از اتمام فرآیند تراش کاری فرآیند بای متیلیک انجام می شود که آن جوش کاری روی گام ها توسط پورد بای متالیک انجام میشود به صورتی که پورد را روی سیلندر ماردون جوش داده و باعصث سختی بسیار بالای مارپیچ می شود.

پس از بای متالیک سیلندر مارپیچ را وارد کوره شده و با سوختن گار نیتروژن به مدت طولاتی سیلندر ماردون را نیتراته میکنند که ضخامت این آبکاری تا 7/0 میلیمتر هم میرسد.

پس از نیتراته مارپیچ ها را به دستگاه پلیش منتقل کرده و سطح رویی مارپیچ ها کاملا پولیش خورده و سیقلی می شود و بعد از پولیش کاری سیلندر مارپیچ را تحویل کروم کار میدهند و سیلندر مارپیچ کروم سخت می شود.

پس از کروم فرآیند ساخت سیلندر مارپیبچ به اتمام رسیده و سیلندر مارپیچ آماده بسته بندی میگردد.

گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز در تلاش است با استفاده از این مشخصات سیلندر و مارپیچ هایی با بهترین کیفیت را خدمت شما مشتریان عزیز قرار دهند به امید جلب رضایت شما دوستان.

گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد