فرایند کروم کاری بر روی سیلندر و مارپیچ ها

فرایند کروم کاری بر روی سیلندر و مارپیچ ها

در این مقاله که به همت و قلم مهندس جاوید کشاورز تهیه شده است به موضوع فرایند کروم کاری بر روی سیلندر و مارپیچ ها می پردازیم. امیدواریم این بحث مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد و با نظرهای خود؛ ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری بفرمایید.

در انتهای کار ساخت سیلندرو مارپیچ ها کروم کاری قرار دارد . کروم سخت فقط  برروی مارپیچ ها انجام می گیرد . به عبارت دیگر جداره داخلی سیلندرها به هیچ وجه کروم نمی شوند .

اکثر سیلندر و مارپیچ سازان اعتقاد دارند چون سیلندر و مارپیچ نیتراته می شوند لذا نیازی به کروم ندارند . بعضی ها هم اعتقاد دارند مارپیچ های بایمتالیک شده نیازی به کروم ندارند. ولی نکته مهم این است که کروم کاری باعث صیقلی شدن داخل کانالها شده و این امر باعث افزایش 20-15 درصدی ظرفیت و کاهش آمپر دستگاه ( کاهش مصرف برق ) می گردد.

پیشنهاد میشود مقاله دستگاه بازیافت پلاستیک را هم مطالعه بفرمایید .

کارگاهها و کارخانجات سیلندر و مارپیچ سازی هیچکدام فرآیند کروم کاری را در داخل کارخانه خود انجام نمی دهند . کما اینکه نیتراته را هم الزاما” در داخل کارخانه خود انجام نمی دهند . امکان ایجاد فضای نیتراته در داخل کارخانه سیلندر و مارپیچ سازی وجود دارد و برخی از کارخانجات این فرآیند را در داخل کارخانه انجام می دهند ولی کروم مقوله متفاوتی که عمدتا” است مارپیچ ها را به کارگاههای کروم که عموما” در خارج شهر یا حاشیه شهرها هستند انتقال می دهند. فرآیند کروم کاری سخت صنعتی مانند کلیه آبکاریهای صنعتی فلز کروم را به روش الکتریکی و با استفاده از بار منفی و مثبت الکتریسیته مستقیم DC  در داخل الکترولیت اسیدی بر روی مارپیچ هدایت می کنند و باعث صیقلی و شفاف شدن سطح مارپیچ می گردد.

 

فرایند کروم کاری بر روی سیلندر و مارپیچ ها

فرایند کروم کاری بر روی سیلندر و مارپیچ ها

 

پس از اتمام این مرحله کار سخت سیلندرو مارپیچ ها به اتمام می رسد و با آغشته کردن سطح سیلندرو مارپیچ ها با روغن و پوشاندن با پلاستیک، آنها را داخل جعبه های چوبی بسته بندی کرده و آماده بارگیری و ارسال می کنند. بسته بندی سیلندر و مارپیچ ها بدلیل سنگین بودن این نوع کالاها حائز اهمیت است . معمولا” از تخلیه ها چند لایه استفاده می شود که توصیه می شود با نبش های ورق گالوانیزه و کمربندهای چوبی و تسمه کشی مقاومت سازی گردد. استفاده از جعبه های چوبی سفارش گردد باز هم مقاوم سازی آنها لازم است ولی در هر صورت پر هزینه می باشند و قیمت تمام شده را افزایش می دهند.

پس از شناخت اولیه سیلندرو مارپیچ ها و آشنایی با پروسه ساخت آنها اکنون می پردازیم به شناخت سیلندر و مارپیچ به تناسب نیاز و کاربرد ها. بخش عمیق تر شناخت سیلندرو مارپیچ ها شناخت مواد اولیه ، محصولات تولیدی و کاربردی محصولات می باشد . برخی از محصولات بدلیل کاربردهای حساسی که دارند باید با ویژگیهای خاص تولید شوند و قادر باشند تست های بسیاری را پاس نمایند . بعنوان مثال سیلندرو مارپیچ های مورد استفاده در خطوط تولیدی انواع لوله پلی اتیلن باید ویژگیهای خاص داشته باشند بگونه ای که لوله ها پس از تولید بتوانند 17 مورد تست را پاس کنند که حدود 10 تست به ویژگی سیلندرو مارپیچ ها بستگی دارد .

یادآوری می گردد مطالعه این مقاله عمدتا” به بررسی اکسترودرهای تولید پیوسته (روش اکستروژن ) می باشد . بررسی دستگاههای تزریقی در این مقاله مورد نظر نمی باشد گرچه از قواعد کلی مطالعه سیلندرو مارپیچ ها تبعیت می کند .

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره رایگان درباره انواع سیلندر و مارپیچ با کارشناسان ما در گروه مهندسی ماشین سازی کشاورز از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید تا برای مجموعه، کارخانه و خط تولید خود بهترین انتخاب را داشته باشید

 

تلفن: ۷-۸۸۰۰۱۰۰۶-۰۲۱

فکس: ۸۸۶۳۹۸۹۴-۰۲۱

تمام تلاش ما جلب رضایت مشتری است و تجربه با ضمانت ماست .

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد