شناخت اولیه سیلندر و مارپیچ

شناخت اولیه سیلندر و مارپیچ

در این نوشته که به همت و قلم مهندس جاوید کشاورز تهیه شده است در رابطه با شناخت اولیه سیلندر و مارپیچ توضیحاتی را ارائه داده ایم. با توجه به اینکه گروه ماشین سازی کشاورز دارای بیش از 30 سال سابقه در حوضه ماشین سازی می باشد؛ این شرکت پیشرو در صنعت ماشین سازی صنایع پلاستیک می باشد و شما هموطنان و مشتریان عزیز در صورت داشتن هر گونه سوال و اطلاعات فنی می توانید با شرکت تماس برقرار کرده و از مشاوره و راهنمایی های کارشناسان گروه ماشین سازی کشاورز بصورت رایگان بهره مند شوید.

پیشنهاد می شود مقاله دستگاه بازیافت پلاستیک را مطالعه نمایید .

سیلندر و مارپیچ هسته اولیه و مهم اکسترودر می باشد. سیلندریک استوانه است که مارپیچ داخل آن قرارمی گیرد. مواد اولیه بصورت گرانول یا پودر یا آسیابی توسط یک قیف از یک سرسیلندر که حفره تغذیه در آنجا وجود دارد وارد شده و مارپیچ که گیربکس و موتور وصل است مواد را به سمت جلو هدایت می کند . گرمکن ها ی (هیترهای ) روی سیلندر مواد را مذاب کرده و مواد با چرخش مارپیچ خلاف جهت عقربه های ساعت به سمت جلو هدایت می شودتا پس از طیمسیر وارد قالب شود .

سیلندرو مارپیچ ها را از فولادهای مختلف می سازند . معمولا هم سیلندرو مارپیچ ها را از یک جنس می سازند . در ایران برای ساخت سیلندر و مارپیچ ها ازیک فولاد خاصاستفاده نمی شود . معمولا” از   ,Mo40 VCN150  ، VCN200 ویا فولاد دهای مشابه ساخته می شود . گاها” از فولادهای معمولی مانند ST37  یا ST50  هم برای ساخت استفاده می کنند . ولی در ایران یک استاندارد خاصی برای ساخت سیلندر و مارپیچ ها تعریف نشده است . مرکزیت ساخت سیلندر و مارپیچ در ایران خیابان اتحاد واقع در جاده دماوند تهران است . در مناطق مختلف تهران و اصفهان و تعدادی در رشت و مشهد هم سازنده وجود دارد .

 

شناخت اولیه سیلندر و مارپیچ

شناخت اولیه سیلندر و مارپیچ

 

بدلیل عدم حمایت های اساسی از این سازندگان  ، عموما” از گردونه خارج شده و یا به وارد کننده تبدیل شده اند . بعضی از آنها نیز به تعمیرات و جوش تراش سیلندر و مارپیچ ها مشغول هستند .

در حال حاضر مرکزیت سیلندر و مارپیچ در دنیا چین است . سازندگان بسیاری در جزیره جوشان چین از توابع شهر Ningbo استان Zhejiang  مشغول ساخت انواع سیلندرو مارپیچ ها هستند .

فولاد مورد استفاده سازندگان چین 38Cr Mo AlA می باشد . این فولاد که در مجتمع های فولاد سازی آن کشور در شانگهای ، دالیان ، فوجیان و سایر شهرها تولید می نمایند . فولاد بازیافتی از سفاله های سیلندرو مارپیچ های ساخته شده نیز در جوشان ریخته گری می شود که از کیفیت پایین تری برخوردار است که با آن کالاهای ارزان تولید می کنند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در باره سیلندر و مارپیچ مطالب سایت ماشین سازی کشاورز را بررسی کرده و پس از آن برای راهنمایی های بیشتر می توانید با شرکت تماس برقرار کرده و بصورت کاملا رایگان با مشاوران و کارشناسان شرکت سوالات خود را مطرح کنید.

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد