گیربکس اکسترودر پلاستیک

گیربکس اکسترودر پلاستیک

گیربکس اکسترودر پلاستیک ؛ در صنعت شکل دهی پلاستیک از اکسترودر استفاده می­شود که این ماشین از بخش های مختلفی تشکیل شده است.یکی از مهم ترین بخش های این دستگاه، گیربکس اکسترودر بوده که وظیفه­ ی آن انتقال نیرو از الکتروموتور به مارپیچ­ها است .در بخش گیربکس اکسترودر، نیرو از الکترو موتور به گیربکس کاهنده منتقل شده که در این بخش از گیربکس، دور موتور کاهش یافته و نیرو افزایش می­ یابد.

به وسیله این نیرو تقویت شده توسط گیربکس، مارپیچ ها با قدرت بالایی پلیمر ذوب شده را منتقل می نمایند. در گیربکس پلاستیک که بر روی دستگاه بازیافت پلاستیک نصب می شود ، نیرو از طریق چند ردیف چرخ دنده با ابعاد مختلف عبورکرده که هر ردیف دارای چند چرخدنده با سایزهای مختلف بوده و دور موتور را تغییر می­دهند و تعداد ردیف های این چرخدنده­ ها به گونه­ ای بوده که هرچه تغییر دور موتور بیشتر باشد، تعداد ردیف­های چرخدنده­ بیشتری در گیربکس به کار گرفته می­شود. در گیربکس­ های پلاستیک، روغن به عنوان روان کننده در محفظه­ گیربکس جریان دارد که یکی از وظایف اصلی روغن موجود در گیربکس، بحث تنظیم و کنترل دمای گیربکس می­باشد.

گیربکس اکسترودر پلاستیک

گیربکس اکسترودر پلاستیک

انواع گیربکس اکسترودر

در صنعت پلاستیک بسته به نوع پلاستیک مورد فرایند، نوع اکسترودر به کار گرفته شده متفاوت بوده و بسته به نوع اکسترودر که تک مارپیچ باشد یا دو مارپیچ، نوع گیربکس به کار گرفته شده در صنعت پلاستیک نیز متفاوت است. که در این دسته از گربکس ­ها، دو نوع گیربکس تعریف می­شود

نوع اول شامل یک بخش گیربکس اکسترودر تک مارپیچ بوده است. این گیربکس از نوع کاهنده بوده که نیرو را توسط فلنج از موتور گرفته و پس از کاهش دور و تقویت نیرو از طریق شفت به مارپیچ­ها منتقل می­کند.

در دسته دوم از گیربکس های صنعت پلاستیک، شامل دو بخش بوده که بخش اول گیربکس، به صورت کاهنده بوده و نیرو را تقویت می­کند و بخش دوم شامل گیربکس توزیع بوده و یک محور نیرو را به دو محور نیروی همسوگرد یا ناهمسوگرد تبدیل می­کند که برای اکسترودرهای دو مارپیچ مورد استفاده قرار می­گیرد. ساختار این بخش از گیربکس به این شکل بوده که دو عدد چرخدنده که در طول زیادی با هم درگیر بوده نیرو را از یک فلنج گرفته و از طریق دو شفت منتقل می­کند، که به این دسته از گیربکس­های صنعت پلاستیک، گیربکس دو محور گفته می­شود.

تیپ های مختلف گیربکس اکسترودر

در هر دسته از گیربکس­های اکسترودر ، تیپ­های مختلفی وجود دارد که در گیربکس دو محوره بسته به نحوه­ی قرار گیری دو بخش از گیربکس به دو دسته SZ و SZL تقسیم می­شود و در گیربکس تک محور بسته به ناحیه ورود و خروج نیرو به محفظه­ی گیربکس، به تیپ های مختلفی تقسیم می­شود.

در گیربکس­­های دو محور SZ دو بخش از گیربکس در یک راستا قرار گرفته، در حالی که در حالت SZL، الکترو موتور در زمین قرار گرفته و گیربکس کاهنده از زمین تا سطح سیلندر اکسترودر طراحی شده و سپس نیرو از گیربکس کاهنده به گیربکس توزیع که هم سطح سیاندر است منتقل شده و مارپیچ­ها به چرخش در می آید.

گیربکس و توزیع کننده اکسترودر پی وی سی سری SZ

گیربکس و توزیع کننده اکسترودر پی وی سی سری SZL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قیمت گیربکس اکسترودر

با توجه به نوسانات ارز در کشور نمیتوان قیمت مشخصی را درج کرد . بنابراین برای مشاوره و اطلاع از قیمت با شماره 02188001006 تماس بگیرید.

نگارش توسط گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز، بزرگ ترین تامین کننده ی قطعات اکستروژنی در ایران.

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد