دستورالعمل استفاده از نوارهای آبیاری

دستورالعمل استفاده از نوارهای آبیاری

دستورالعمل استفاده از نوارهای آبیاری :

ضمن تشکر از حسن انتخاب شما تقاضا مندیم برای بهره برداری و استفاده از خدمات شرکت قبل از مصرف نسبت به مطالعه مطالب ذیل و اجرای آن اقدام فرمائید :

مطمئن شوید که آب مورد استفاده حتما از سیستم فیلتراسیون با مش 75 تا 100 برای جلوگیری از ورود املاح ، ماسه ، گل ولای به داخل زیگزاگهای نوارآبیاری عبورمی کند تا از انسداد منافذ جلوگیری شود .
از نصب نوار در شیب بیش از 1 درصدخودداری وحتما در جهت عمود بر شیب باشد و بایستی تجهیزات مکش هوا در لوله های اصلی نصب شود.
فشار ایده آل جهت بهره برداری از شبکه آبیاری قطره ای حداقل فشار 6/0 و حداکثر 2/1 اتمسفر می باشد که بایستی در طول فصل کشت رعایت شود.
فشارکاری در دمای 23 درجه سانتیگراد تا 1 اتمسفر بوده و در دمای بالاتر از فشار قابل تحمل نوار کاسته می شود . افزایش دما و فشار باعث ترکیدگی درنوار می گردد .
نوع نوار یکبار مصرف بوده و برای یک کشت استفاده شود .
آبدهی روزنه ها مطابق با طراحی کارخانه سازنده ماشین می باشد و باتغییر فشارآب داخل نوارها و طول خط میزان آبدهی تغییر می کند . لذا قبل از استفاده نسبت به طراحی مهندسی شبکه و طول خط جهت بهره برداری مناسب ازنوارآبیاری و میزان آبدهی مناسب اقدام نمائید .
در هنگام حمل ونقل- نصب وبهره برداری از پیچ خوردگی و خراشیدگی و له شدن نوار جلوگیری شود و روی نوارآبیاری با یک لایه نازک خاک نرم پوشانده شود .
چنانچه قصد دارید از نوارآبیاری در کشت زیر پلاستیک استفاده نمائید حتما سطح نوار را با خاک بپوشانید یا فاصله پلاستیک با سطح نوار به گونه ای باشد که باعث ایجاد حالت ذره بینی قطرات حاصل از تبخیر آب زیر پلاستیک و سوختن نوار نگردد.

پس از تزریق کود شیمیایی و سموم در شبکه ، مدتی سیستم با آب خالص فعال باشد تا باقیمانه مواد تزریق شده بوسیله آب خالص کاملا حل و دفع شده و باعث گرفتگی روزنه ها نگردد .

چنانچه در مرحله اول آبیاری :
الف : سوراخ روی زیگزاگ و لوله نوار مشاهده گردید .

ب : باز شدگی از محل دوخت نوار اتفاق افتاد .

ج : ترکیدگی نوار زیر 2/1 اتمسفر به وجود آمد .

د : به دلیل پرس زیگزاگها گرفتگی قطره چکانها ایجاد شده باشد .

لطفا به منظور استفاده از خدمات گارانتی مراتب را سریعا به فروشنده نوار اطلاع دهید تا با مشاوره یا حضور در مزرعه شما امکان رفع نقص نوارآبیاری و در صورت نقص از طرف کارخانه نوار تعویض گردد بدیهی است پس از پایان کشت مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود . به منظور استفاده از خدمات گارانتی حفظ ونگهداری شماره کاتالوگ مندرج در بسته بندی نوار الزامی است .

ضمانت صرفا تعویض نوار معیوب بوده و هزینه های جانبی را شامل نگردیده وبر عهده شرکت نمی باشد .

بعضا مشاهده شده که جهت پهن کردن نوار حلقه را ثابت نگه داشته و نوار روی زمین کشیده شده که باعث خراش و بریدگی در نوار می گردد بهتراین است که جهت پهن کردن آن سر نوار ثابت و حلقه حرکت داده شده و نوار روی زمین خوابانده شود .
پس از پهن کردن نوارهای آبیاری در مزرعه در مرحله اول آب اندازی داخل لوله ها ونوارها ته خط جهت خروج گل و لای باز گذاشته شده و پس از آن نسبت به بستن آن اقدام نمائید . رعایت کامل و دقیق موارد مندرج فوق الزامی است و باید قبل از استفاده مطالعه و رعایت شود. مصرف کننده محترم ، ما را در ارائه هر چه بیشتر خدمات یاری نمائید.

توجه : چنانچه موارد فوق در اجرای طرح نوار آبیاری به صورت کامل رعایت شود برای یک فصل زراعی ضمانت می گردد .

˝این برگ را تا پایان کشت نزد خود نگهدارید

تاریخ تولید:

شیفت:

کد ردیابی:

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد